04.06.2024
Xususiy brend: Chakana savdo dunyosidagi yangiliklar
Chakana savdo dunyosida o'sish tendentsiyasi kuzatilmoqda — xususiy yorliqlardan (PLs) foydalanish, shuningdek, xususiy yorliqlar sifatida ham tanilgan. Savdoga bunday yondashuv chakana sotuvchilar uchun ham, ishlab chiqaruvchilar uchun ham yangi imkoniyatlar ochadi. Ushbu maqolada biz xususiy yorliqlar nima ekanligini, ular mamlakat iqtisodiyotiga qanday ta'sir qilishini, mahalliy va xorijiy ishlab chiqaruvchilar uchun ijobiy va salbiy tomonlarini ko'rib chiqamiz, shuningdek, muvaffaqiyatli xorijiy xususiy yorliqlarga misollar keltiramiz.
O'z brendlaringizni yaratish
Shaxsiy yorliq yaratish uchun bir nechta strategiyalardan foydalaniladi:
- Damping: Mahsulotlar joriy bozor talablarini hisobga olgan holda ishlab chiqariladi va arzonroq narxlarda taklif etiladi. Bu usul xususiy yorliqlar bozoriga kirishning eng ommabop va eng oson usuli hisoblanadi.
- Raqobatchilarni almashtirish: Ushbu strategiyadan foydalanadigan kompaniyalar o'z ishlab chiqarishlarining muqobil tovarlari va xizmatlarini taklif qilish orqali bozor yetakchilarini siqib chiqarishga harakat qilishadi. Bu usul, ayniqsa, iste'molchilar shunga o'xshash mahsulotlarni sotib olishga tayyor bo'lgan segmentlarda samarali. Ko'pincha bu FMCG (tezkor iste'mol tovarlari) segmenti: oziq-ovqat, ichimliklar, maishiy kimyo, gigiena vositalari.
- Brend kengaytmasi: Bu yondashuv asosiy brend va shaxsiy yorliq o'rtasidagi hamkorlikni o'z ichiga oladi. Asosiy brend xususiy yorliqni mustahkamlaydi va targ‘ib qiladi, bu esa o‘z navbatida asl chakana savdo tarmog‘idan tashqariga chiqib, to‘laqonli brendga aylanadi.
Shaxsiy yorliqlarni muvaffaqiyatli amalga oshirishning eng yorqin misollaridan biri bu "Korzinka" do'konlar tarmog'idir. 2022 yil oxirida olingan ma'lumotlarga ko'ra, ular o'z assortimentiga “365 kun” va “Iz Korzinki”, mamlakatdagi xususiy yorliq bozorida asosiy o'yinchiga aylandi.
Nega bizga shaxsiy yorliqlar kerak
Shaxsiy yorliqlar egalari, ishlab chiqaruvchilari va iste'molchilari uchun bir qator afzalliklarni taqdim etadi:
Egalari uchun:
- Raqobatchilardan farqi: xususiy yorliqlar egalariga eksklyuziv mahsulotlar yaratish orqali bozorda ajralib turishga imkon beradi.
- Narxlarni boshqarish va sodiqlikni shakllantirish: Brend egalari narxlarni nazorat qilishlari va mahsulotlarni arzonroq narxlarda taklif qilish orqali mijozlarning sodiqligini oshirishlari mumkin.
- Savdo va daromadning oʻsishi: Xususiy yorliqlar odatda yuqori marjaga ega boʻlib, bu foyda oʻsishi va savdo hajmini oshirishga yordam beradi.
Ishlab chiqaruvchilar uchun:
Savdoni oshiring va xarajatlarni kamaytiring: xususiy yorliqlar bilan hamkorlik yetkazib beruvchilarga sotish hajmini oshirish va ishlab chiqarish xarajatlarini kamaytirish imkonini beradi.
Oʻsish imkoniyati: xususiy yorliqlar bilan ishlash ishlab chiqaruvchilarga ishlab chiqarish hajmini oshirish va biznesni rivojlantirishga sarmoya kiritish imkoniyatini beradi.
Iste'molchilar uchun:
Narx: Xususiy yorliqlar sifatli mahsulotlarni arzonroq narxlarda taklif qiladi va turli daromad darajasiga ega bo'lgan mijozlar ehtiyojlarini qondiradi.
Mahsulotlarning keng tanlovi: Private Label deyarli barcha mahsulot toifalarini, jumladan oziq-ovqat, kiyim-kechak, maishiy kimyo, shuningdek, maishiy texnika va elektronika kabi muhim bo'lmagan tovarlarni qamrab oladi.
Xususiy yorliqlar minimal moliyaviy xavf bilan bozorga kirish uchun noyob imkoniyatni taqdim etishini ta'kidlash muhimdir. O'z brendingiz ostida biznesni muvaffaqiyatli boshqarish taqdirda, o'z ishlab chiqarishingizni yanada kengaytirish va ochish imkoniyati mavjud. Shuning uchun xususiy yorliqlar chakana savdo sohasida barqaror oʻsish va innovatsiyalar manbai boʻlib, egalari va isteʼmolchilari uchun gʻalaba qozonadi.
Shaxsiy yorliqlarning kamchiliklari
Har qanday biznes singari, shaxsiy yorliq ham o'zining salbiy tomonlari va xavf-xatarlariga ega. Misol uchun, agar mahsulot sifati iste'molchi talablariga javob bermasa, egalari o'z obro'sini yo'qotish xavfi bor. Ishlab chiqaruvchilar uchun mahsulot narxining keskin pasayishi foydaga ta'sir qilishi mumkin. Iste'molchilar uchun tovarlarni arzon narxlarda sotib olish sifatsiz mahsulotni sotib olish xavfini keltirib chiqarishi mumkin.
Shuningdek, mamlakat iqtisodiyoti uchun xususiy yorliqlarning kamchiliklaridan biri xorijiy ishlab chiqaruvchilar bilan ishlashda valyuta yo'qotishi mumkin. Biroq, xususiy markali mahsulotlarni eksport qilish bu kamchilikni mamlakatga xorijiy sarmoya va valyutani jalb qilish orqali qoplashi mumkin. Misol uchun, 2022 yilda bi1 do'konlar tarmog'i Tojikistonga xususiy markali mahsulotlar eksportini yo'lga qo'ydi. O‘zbekistonlik ishlab chiqaruvchilarning 340 nomdagi mahsulotini allaqachon Auchan do‘konlarida xarid qilish mumkin va bi1.
Ko'pgina do'konlar tarmog'i o'z brendlarini yaratish, o'z mahsulotlariga e'tiborni qaratish va bozorda o'z mavqeini mustahkamlash strategiyasidan faol foydalanmoqda. O'zining ulkan salohiyati va o'z javonlari bilan bu zanjirlar o'z brendlarini istalgan joyda va istalgan miqdorda joylashtirishi mumkin. Mijozlarning xohish-istaklari va mahsulotlar qayerda yaxshi sotilishi haqida chuqur tushunchaga ega bo‘lgan zanjirlar o‘z brendlari ostida qaysi mahsulotlarni taklif qilishni aniq biladi.
Masalan, “Uzum market” doʻkonlar tarmogʻida "Makro" supermarketlar tarmog'ida "Oila tanlovi" nomi ostida o'z mahsulotlarining brendi taqdim etilgan. — "M" brendi va "Korzinka" supermarketlar tarmog'ida — “365 kun” va "Savatdan". Bunday tashabbuslar do'konlar tarmog'iga mahsulotlarning noyob assortimentini yaratishga imkon beradi va iste'molchilar - o'z brendingiz ostidagi mahsulotlar xilma-xilligi va sifatidan bahramand bo'ling.
Umuman olganda, xususiy yorliqlar chakana savdo sanoatining ajralmas qismiga aylanib, chakana sotuvchilarga ham, iste'molchilarga ham foyda keltiradi va biznesning umumiy o'sishiga hissa qo'shadi. Agentligimiz ko'plab xususiy yorliq egalari bilan faol hamkorlik qilib, ularga noyob mahsulot qadoqlash dizaynini yaratishda professional xizmatlarni taqdim etadi. Mijozlarimiz orasida Minix & amp; Afshon, Zenit, Crafers va o'z mahsulotlari uchun qadoqlash dizaynini ishlab chiqishda bizga ishonadigan boshqa ko'plab kompaniyalar.
Boshqa maqolalar
02.08.2024
Soyabon brendi: bu nima, nima uchun va kim uchun?
Umbrella brendingi o‘z identifikatorini mustahkamlamoqchi bo‘lgan va yagona nom ostida keng turdagi mahsulotlarni qamrab olmoqchi bo‘lgan kompaniyalar uchun kuchli strategiyadir. Ushbu maqolada biz soyabon brendingining asosiy jihatlarini, uning asosiy omillari va afzalliklarini ko'rib chiqamiz va ushbu strategiya sizning biznesingiz o'sishi va rivojlanishiga qanday yordam berishi mumkinligini bilib olamiz.
28.05.2024
Xitoy tovarlarining O‘zbekiston bozoridagi muvaffaqiyatida brendingning o‘rni
So'nggi yillarda Xitoy Xalq Respublikasi iqtisodiyoti jahon miqyosida jadal o'sishni ko'rsatib, yalpi ichki mahsulot o'sishi va tashqi savdo bo'yicha jahon ro'yxatida ikkinchi o'rinni mustahkam o'rnatdi.
18.01.2024
Brend kitobini ishlab chiqish
Agar biznes o'z brendiga ega bo'lsa, u muayyan qoidalar va qoidalarga muvofiq ishlatilishi kerak, shunda brend samarali ishlaydi va foyda keltiradi.