22.09.2022
Korporativ identifikatsiya - bu nima va u nima uchun kerak
Brendlar odamlarga juda o'xshaydi — Ularning o'ziga xos xarakteri, ovozi va, albatta, tashqi ko'rinishi bor. Agar brendda bunday bo'lmasa, u kulrang va yuzsiz bo'lib qoladi, tomoshabinlar buni tanimaydilar va brend mahsulotlari o'nlab, hatto yuzlab raqobatchilar orasida yo'qolib qoladi.
Har qanday rivojlangan brendning muhim qismi uning “yuzi” — korporativ identifikatsiya. Korporativ identifikatsiya brendni qo‘shimcha kuch sarflamasdan tanib olishga yordam beradi: ranglar, tovushlar, shriftlar, logotip, grafik elementlar va identifikatsiyaning boshqa komponentlari bo‘yicha.
Masalan, qizil fonda oq to'lqinsimon chiziq — Sizni Coca-Cola haqida o'ylashga majbur qiladi va ko'ylakdagi shivirlash Nike bilan aloqalarni uyg'otadi.
Sizning korporativ uslubingiz qanchalik mantiqiy va malakali tuzilgan bo'lsa, sizni eslab qolish va tanib olish shunchalik oson bo'ladi. Masalan, bu reklama va PRni tejashga yordam beradi, chunki busiz ham odamlar sizni faqat brend iste'molchiga yaxshi tanish bo'lgani uchun sotib olishadi.
Bundan tashqari, aniq va mantiqiy korporativ uslub ishonchni uyg'otadi va shuning uchun odamlarni brendni tanlashga undaydi — Iste'molchilar juda ko'p o'ylashni xohlamaydilar, shuning uchun ularning miyasi avtomatik ravishda javonlarda aniq va tanish narsalarni tanlaydi. Bu ishlaydi, shuning uchun bozordagi yirik o'yinchilarning korporativ uslubini "tishlab olish" uchun nusxalashga harakat qiladigan ko'plab yirik brendlarning klonlari mavjud. auditoriyaning bir qismi.
Korporativ uslub endigina oʻsishni va rivojlanishni rejalashtirayotgan yangi brendlar uchun ham, yangi hududlarni kengaytirish va egallashga intilayotgan yirik kompaniyalar uchun ham birdek zarur.
Boshqa maqolalar

04.10.2025
Shirinlik brendlari afsonalari: Brend hikoyalari qanday qilib iste’molchilar qalbini zabt etadi?
Biz qalbimizga ta’sir qiladigan va xotiramizda uzoq saqlanib qoladigan hayajonli hikoyalarni yaxshi ko‘ramiz. Muvaffaqiyatli kompaniyalar buni yaxshi anglashadi va o‘z auditoriyalari bilan chuqur hissiy aloqa o‘rnatish uchun faol ravishda brend hikoyalaridan foydalanishadi. Yaxshi ishlangan brend afsonasi reklama bilan real hayot orasidagi chegarani yo‘qotadi: natijada iste’molchi uni majburiy marketing emas, balki zavq bilan eslanadigan va ulashiladigan qiziqarli voqea sifatida qabul qiladi.

21.08.2025
Tadbirkorcha fikrlash: uni qanday rivojlantirish mumkin va u biznesingizga nima uchun muhim?
Muvaffaqiyatli biznes — bu faqat yaxshi g‘oya yoki sifatli mahsulot emas, balki samarali qaror qabul qilish va tadbirkorcha fikrlashdir. Aynan tadbirkorcha fikrlash sizga maqsadlaringizga tez erishish, xavflarni to‘g‘ri boshqarish va doimiy ravishda rivojlanishga yordam beradi. Ushbu maqolada biz tadbirkorcha fikrlash nima ekanligi, uning qanday xususiyatlarga egaligi va bu fikrlashni qanday rivojlantirish mumkinligini batafsil ko‘rib chiqamiz.

12.08.2025
Biznes uchun taym-menejment: vazifalarni samarali rejalashtirishning 10 usuli
Sizga ham rejalashtirilgan ishlaringiz uchun 24 soat yetarli emasdek tuyuladimi? Zamonaviy hayot sur’ati bizdan maksimal samaradorlik va doimiy ravishda ko‘p vazifalarni bir vaqtda bajarishni talab qiladi. Ideal muvozanatni saqlash qiyin bo‘lib ko‘rinishi mumkin, ammo muvaffaqiyatli tadbirkorlar vaqtni samarali boshqarish orqali bunga erishish mumkinligini yaxshi bilishadi.