12.08.2025
Biznes uchun taym-menejment: vazifalarni samarali rejalashtirishning 10 usuli
Sizga ham rejalashtirilgan ishlaringiz uchun 24 soat yetarli emasdek tuyuladimi? Zamonaviy hayot sur’ati bizdan maksimal samaradorlik va doimiy ravishda ko‘p vazifalarni bir vaqtda bajarishni talab qiladi. Ideal muvozanatni saqlash qiyin bo‘lib ko‘rinishi mumkin, ammo muvaffaqiyatli tadbirkorlar vaqtni samarali boshqarish orqali bunga erishish mumkinligini yaxshi bilishadi.
Ushbu maqolada biz vaqtni oqilona taqsimlash, qo‘yilgan maqsadlarga erishish hamda ish va shaxsiy hayot muvozanatini saqlashga yordam beradigan 10 ta samarali taym-menejment texnikasini jamladik.
1. Kanban usuli
Toyota kompaniyasi rahbari Taiichi Ohno tomonidan ishlab chiqilgan bu usul vazifalarni vizual ravishda kuzatib borish imkonini beradi.
Qo‘llash usuli:
Uch ustunli doska yarating:
- “Qilish kerak”
- “Jarayonda”
- “Bajarilgan”
Vazifalarni bajarilish holatiga qarab ustunlar bo‘ylab harakatlantiring. Yana nazoratni yaxshilash uchun “Ko‘rib chiqilmoqda” yoki “Tekshirilmoqda” kabi qo‘shimcha bosqichlarni qo‘shishingiz mumkin.
2. Taym-bloking (Time Blocking)
Bu usulni bir necha biznesni samarali boshqaruvchi tadbirkor Ilon Mask ommalashtirgan.
Qo‘llash usuli:
Har bir vazifa uchun aniq vaqt oralig‘ini belgilang:
- 09:00–10:00 — Hisobotlarni tahlil qilish
- 10:15–11:45 — Hamkorlar bilan uchrashuv
Bu usul vazifaga to‘liq diqqatni jamlash va umumiy samaradorlikni oshirish imkonini beradi.
3. Ayvi Li metodi (Ivy Lee)
Bu usulni xodimlar samaradorligini oshirish uchun amerikalik konsultant Ayvi Li ishlab chiqqan.
Qo‘llash usuli:
- Har kuni kechqurun ertangi kun uchun 6 ta vazifani yozing.
- Vazifalarni ahamiyatiga qarab tartiblang (1-eng muhim).
- Ertalab eng muhim vazifadan boshlang va pastga qarab davom eting.
- Tugallanmagan vazifalarni keyingi kunga o‘tkazing.
Bu usul stressni kamaytiradi va asosiy vazifaga diqqatni oshiradi.
4. 1-3-5 metodi (“9 vazifa qoidasi”)
Bu usul kunlik vazifalarni haddan tashqari yuklanmasdan samarali rejalashtirish uchun juda mos keladi.
Qo‘llash usuli:
Har kuni quyidagilarni rejalashtiring:
- 1 ta katta va muhim vazifa
- 3 ta o‘rtacha vazifa
- 5 ta kichik vazifa
Eng muhimidan boshlab ketma-ket bajarib boring.
5. Eyzenxauer matritsasi (Eisenhower Matrix)
AQSH prezidenti Duayt Eyzenxauer tomonidan vazifalarni muhimlik darajasiga ko‘ra tasniflash uchun ishlab chiqilgan.
Qo‘llash usuli:
Vazifalarni 4 ta toifaga ajrating:
- Muhim va shoshilinch (darhol bajariladi)
- Muhim, ammo shoshilinch emas (rejalashtiriladi)
- Shoshilinch, ammo muhim emas (boshqalarga ishonib topshiriladi)
- Muhim ham, shoshilinch ham emas (kechiktiriladi yoki olib tashlanadi)
Bu vazifalarga qayerda birinchi navbatda e’tibor qaratishni aniqlashga yordam beradi.
6. ABCDE metodi
Bu usul Eyzenxauer matritsasiga o‘xshaydi, ammo faqat vazifaning muhimligini hisobga oladi va shoshilinchligini hisoblamaydi.
Qo‘llash usuli:
Vazifalarni 5 ta guruhga bo‘ling:
- A — juda muhim vazifalar (majburiy bajariladi)
- B — muhim vazifalar (bajarilishi kerak)
- C — ikkinchi darajali vazifalar (keyin bajarilishi mumkin)
- D — boshqalarga ishonib topshiriladigan vazifalar
- E — bajarilmasa ham bo‘ladigan vazifalar (olib tashlanishi mumkin)
Vazifalarni ketma-ketlikda (A banddan boshlab) bajaring.
7. Pomodoro metodi (Pomodoro)
Bu texnikani samaradorlikni oshirish va stressni kamaytirish uchun Franchesko Chirillo yaratgan.
Qo‘llash usuli:
- Taymerni 25 daqiqaga sozlang va boshqa narsaga chalg‘imasdan ishlang.
- 5 daqiqalik tanaffus qiling.
- Ushbu siklni 4 marta takrorlang.
- To‘rtta sikldan so‘ng uzoqroq tanaffus qiling (20–30 daqiqa).
Bu usul diqqatni ma’lum muddat ushlab turishga va charchashdan saqlanishga yordam beradi.
8. 52/17 qoidasi
Bu usul uzoqroq ishlashni afzal ko‘radiganlar uchun Pomodoro usulining muqobil variantidir.
Qo‘llash usuli:
- 52 daqiqa chalg‘imasdan ishlang.
- So‘ngra 17 daqiqalik tanaffus qiling.
Bu usul uzoq muddatli ishchanlikni saqlashga yordam beradi.
9. “168 soat” metodi
Bir hafta davomida vaqtingiz qayerga ketayotganini tushunishga yordam beradi.
Qo‘llash usuli:
- Bir hafta davomida barcha harakatlaringizni qayd etib boring.
- Muhim va ahamiyatsiz vazifalarga qancha vaqt sarflanganini aniqlang.
- Keyingi haftada samarasiz faoliyatlarni samarali vazifalar bilan almashtiring.
Bu vaqtni tejashga yordam beradi va kelajakdagi rejalarni yaxshilaydi.
10. “Avtofokus” usuli
Ushbu usul qat’iy jadvalga amal qilishni yoqtirmaydigan va ilhom kelgandagina ishlashni afzal ko‘radiganlar uchun juda mos keladi.
Qo‘llash usuli:
- Katta vazifalar ro‘yxatini tuzing.
- Hozirda bajarishni xohlayotgan vazifani tanlang.
- Xohishingiz yo‘qolguncha shu vazifa ustida ishlang va keyin boshqa vazifaga o‘ting.
Bu stressni kamaytiradi va ishga motivatsiyani oshiradi.
Vaqtni boshqarishning ushbu usullarini qo‘llash orqali samaradorligingizni sezilarli darajada oshirish, charchoqning oldini olish va maqsadlaringizga tezroq erishish mumkin.
Vaqtingizni samarali boshqarish orqali brendingizni rivojlantirishni istaysizmi?
Resurslaringizni tejaydigan va yanada ko‘proq mijozlarni jalb qilishga yordam beradigan professional brending va qadoqlash dizayni xizmatlari uchun biz Minim agentligi bilan bog‘laning!
Boshqa maqolalar

04.10.2025
Shirinlik brendlari afsonalari: Brend hikoyalari qanday qilib iste’molchilar qalbini zabt etadi?
Biz qalbimizga ta’sir qiladigan va xotiramizda uzoq saqlanib qoladigan hayajonli hikoyalarni yaxshi ko‘ramiz. Muvaffaqiyatli kompaniyalar buni yaxshi anglashadi va o‘z auditoriyalari bilan chuqur hissiy aloqa o‘rnatish uchun faol ravishda brend hikoyalaridan foydalanishadi. Yaxshi ishlangan brend afsonasi reklama bilan real hayot orasidagi chegarani yo‘qotadi: natijada iste’molchi uni majburiy marketing emas, balki zavq bilan eslanadigan va ulashiladigan qiziqarli voqea sifatida qabul qiladi.

21.08.2025
Tadbirkorcha fikrlash: uni qanday rivojlantirish mumkin va u biznesingizga nima uchun muhim?
Muvaffaqiyatli biznes — bu faqat yaxshi g‘oya yoki sifatli mahsulot emas, balki samarali qaror qabul qilish va tadbirkorcha fikrlashdir. Aynan tadbirkorcha fikrlash sizga maqsadlaringizga tez erishish, xavflarni to‘g‘ri boshqarish va doimiy ravishda rivojlanishga yordam beradi. Ushbu maqolada biz tadbirkorcha fikrlash nima ekanligi, uning qanday xususiyatlarga egaligi va bu fikrlashni qanday rivojlantirish mumkinligini batafsil ko‘rib chiqamiz.

07.08.2025
Marketing dizayni brendni qanday qilib sevimli mahsulotga aylantiradi?
Mahsulotni shunchaki sotish emas, balki mijozlar bilan chuqur aloqa o‘rnatish — hissiy, vizual va mazmunli bog‘lanishni yaratish ajoyib marketing hisoblanadi. Aynan shunday yondashuv muvaffaqiyatli brendlarni raqobatchilardan ajratib turadi. Bu jarayonda esa dizayn yetakchi o‘rin tutadi.