01.09.2023

Brend xabardorligi va sodiqlik nima?

Brend xabardorligi va sodiqlik nima?

Brendlar har kuni o'zaro bellashishadi — asosan bu bellashuv do'konlar rastalarida emas, iste'molchilarning xayollarida bo'lib o'tadi.

Agar biz “smartfon” desak, xayolingizga qaysi kompaniya keladi? “Kir yuvish kukuni” desak-chi? “Kartoshak chipslari” deganimizda-chi?

Fikrimizcha, smartfon deganda xayolingizga birinchi bo'lib Apple, Samsung yoki Xiaomi brendlari keladi — chunki ular bozorimizda top-of-mind brendlari hisoblanishadi.

Top-of-mind — bu 50% iste'molchilar kategoriya nomini eshitgani zahoti eslay oladigan brend hisoblanadi.

Top-of-mind bo'lish uchun aydentika, kommunikatsiya, auditoriya ko'z oldida bo'lish kabi maqsadlarga ko'p resurs tikish kerak — sizni mijozlar rastalarda ko'rishlari, tashqi reklama bannerlarida payqab turishlari, digital'da ko'rib turishlari va shu vaqtning o'zida neymingingiz hamda firma uslubingizni oson eslab qolishlari shart.

Brendni tanib olish asta-sekin brendga bo'lgan sodiqlikka yetaklaydi — bunday sodiqlik brendning o'ziga, yoki uning ma'lum bir mahsulotiga nisbatan shakllanishi mumkin. Bu sodiqlik qandaydir muhabbat tufayli yuzaga kelmaydi, axir insonlar kamdan-kam hollarda brendni sevishadi. Asosan bu sodiqlik o'rganib qolish, ko'nikish bilan bog'liq — brendni rastada ko'ramiz, uni taniymiz, oldin brend bilan bo'lgan tajribamizni eslaymiz, va yana uni xarid qilamiz.

Sodiqlik agentlik va biznes tomonidan birgalikda shakllanadi: agentlik aydentika, neyming, kommunikatsiya va brending shakllantirib turgan bir paytda, biznes mahsulot sifatini, malakali distribyutsiyani va kengayish kabi omillarni ta'minlab turadi

Boshqa maqolalar

Shirinlik brendlari afsonalari: Brend hikoyalari qanday qilib iste’molchilar qalbini zabt etadi?

04.10.2025

Shirinlik brendlari afsonalari: Brend hikoyalari qanday qilib iste’molchilar qalbini zabt etadi?

Biz qalbimizga ta’sir qiladigan va xotiramizda uzoq saqlanib qoladigan hayajonli hikoyalarni yaxshi ko‘ramiz. Muvaffaqiyatli kompaniyalar buni yaxshi anglashadi va o‘z auditoriyalari bilan chuqur hissiy aloqa o‘rnatish uchun faol ravishda brend hikoyalaridan foydalanishadi. Yaxshi ishlangan brend afsonasi reklama bilan real hayot orasidagi chegarani yo‘qotadi: natijada iste’molchi uni majburiy marketing emas, balki zavq bilan eslanadigan va ulashiladigan qiziqarli voqea sifatida qabul qiladi.

Tadbirkorcha fikrlash: uni qanday rivojlantirish mumkin va u biznesingizga nima uchun muhim?

21.08.2025

Tadbirkorcha fikrlash: uni qanday rivojlantirish mumkin va u biznesingizga nima uchun muhim?

Muvaffaqiyatli biznes — bu faqat yaxshi g‘oya yoki sifatli mahsulot emas, balki samarali qaror qabul qilish va tadbirkorcha fikrlashdir. Aynan tadbirkorcha fikrlash sizga maqsadlaringizga tez erishish, xavflarni to‘g‘ri boshqarish va doimiy ravishda rivojlanishga yordam beradi. Ushbu maqolada biz tadbirkorcha fikrlash nima ekanligi, uning qanday xususiyatlarga egaligi va bu fikrlashni qanday rivojlantirish mumkinligini batafsil ko‘rib chiqamiz.

Biznes uchun taym-menejment: vazifalarni samarali rejalashtirishning 10 usuli

12.08.2025

Biznes uchun taym-menejment: vazifalarni samarali rejalashtirishning 10 usuli

Sizga ham rejalashtirilgan ishlaringiz uchun 24 soat yetarli emasdek tuyuladimi? Zamonaviy hayot sur’ati bizdan maksimal samaradorlik va doimiy ravishda ko‘p vazifalarni bir vaqtda bajarishni talab qiladi. Ideal muvozanatni saqlash qiyin bo‘lib ko‘rinishi mumkin, ammo muvaffaqiyatli tadbirkorlar vaqtni samarali boshqarish orqali bunga erishish mumkinligini yaxshi bilishadi.