11.11.2023
MA qanday aniqlash mumkin va u nima uchun kerak?
Biznes mijozlarsiz ishlolmaydi, shuning uchun, har kuni sizdan xizmat yoki tovar sotib oladigan, “o‘zingizni” odamlaringizni tez va oson aniqlab olishingiz, biznesingiz uchun juda muhim omil.
“O‘zingizni” odamlaringiz bu sizning maqsadli auditoriyangiz. MA ni aniqlash uchun bir nechta aniq savol berib, portret, ya’ni, biznesdan xarid qilishga tayyor bo‘lgan insonlarning umumiy ko‘rinishini yaratib olishingiz kerak.
Masalan, Evos’ning MA — Anvar aka, u 35 yoshda, oyda bir necha marta oilasi bilan aylangani chiqadi, shunda ularni eng yaqindagi Evos’ga ovqatlanishga olib boradi.
Yoki Yandeks.Taksi auditoriyasi — Rustam, u 27 yoshda, shahar markazidagi xususiy kompaniya ofisida ishlaydi, o‘zi Parkentda, ijaraga olingan kvartirada yashaydi.
Bu auditoriyalarning har biri mahsulotdan qandaydir qiymat topadi — Anvar aka oilasini mazali, biroz bayramona ham qimmat bo‘lmagan joyda ovqatlantirishni xohlaydi.
Rustam esa har kuni ofisga yetib borgunicha ko‘chadagi taksichilarga manzilni tushuntirib o‘tirmasdan, qulayliklar bilan ishga yetib olishni xohlaydi va buning uchun 3-5 ming so‘m qimmatroq to‘lashga rozi.
MA QANDAY ANIQLASH MUMKIN VA U NIMA UCHUN KERAK?
O‘ylab ko‘ring, siz odamlarga qanday qiymat bera olasiz? Aynan qanday odamlarga?
Hozir bir necha daqiqa vaqtingizni mijozingiz portretini shakllantirishga qarating — u qachon uyg‘onadi, kim bo‘lib ishlaydi, necha yoshda, qancha pul topadi, qayerda nima bilan ovqatlanadi, oilasi bormi va qanday qiziqishlar bilan yashaydi.
Bu savollarga javob berish orqali siz auditoriyangizga chuqurroq sho‘ng‘ib olasiz, unga kommunikatsiyada qayerda, qanday va nima deyishni aniqroq bilib olasiz.
Boshqa maqolalar
02.08.2024
Soyabon brendi: bu nima, nima uchun va kim uchun?
Umbrella brendingi o‘z identifikatorini mustahkamlamoqchi bo‘lgan va yagona nom ostida keng turdagi mahsulotlarni qamrab olmoqchi bo‘lgan kompaniyalar uchun kuchli strategiyadir. Ushbu maqolada biz soyabon brendingining asosiy jihatlarini, uning asosiy omillari va afzalliklarini ko'rib chiqamiz va ushbu strategiya sizning biznesingiz o'sishi va rivojlanishiga qanday yordam berishi mumkinligini bilib olamiz.
04.06.2024
Xususiy brend: Chakana savdo dunyosidagi yangiliklar
Chakana savdo dunyosida o'sib borayotgan tendentsiya mavjud - xususiy yorliqlardan (PLs) foydalanish. Savdoga bunday yondashuv chakana sotuvchilar uchun ham, ishlab chiqaruvchilar uchun ham yangi imkoniyatlar ochadi. Ushbu maqolada biz xususiy yorliqlar nima ekanligini, ular mamlakat iqtisodiyotiga qanday ta'sir qilishini, mahalliy va xorijiy ishlab chiqaruvchilar uchun ijobiy va salbiy tomonlarini ko'rib chiqamiz, shuningdek, muvaffaqiyatli xorijiy xususiy yorliqlarga misollar keltiramiz.
28.05.2024
Xitoy tovarlarining O‘zbekiston bozoridagi muvaffaqiyatida brendingning o‘rni
So'nggi yillarda Xitoy Xalq Respublikasi iqtisodiyoti jahon miqyosida jadal o'sishni ko'rsatib, yalpi ichki mahsulot o'sishi va tashqi savdo bo'yicha jahon ro'yxatida ikkinchi o'rinni mustahkam o'rnatdi.