11.11.2023
MA qanday aniqlash mumkin va u nima uchun kerak?
Biznes mijozlarsiz ishlolmaydi, shuning uchun, har kuni sizdan xizmat yoki tovar sotib oladigan, “o‘zingizni” odamlaringizni tez va oson aniqlab olishingiz, biznesingiz uchun juda muhim omil.
“O‘zingizni” odamlaringiz bu sizning maqsadli auditoriyangiz. MA ni aniqlash uchun bir nechta aniq savol berib, portret, ya’ni, biznesdan xarid qilishga tayyor bo‘lgan insonlarning umumiy ko‘rinishini yaratib olishingiz kerak.
Masalan, Evos’ning MA — Anvar aka, u 35 yoshda, oyda bir necha marta oilasi bilan aylangani chiqadi, shunda ularni eng yaqindagi Evos’ga ovqatlanishga olib boradi.
Yoki Yandeks.Taksi auditoriyasi — Rustam, u 27 yoshda, shahar markazidagi xususiy kompaniya ofisida ishlaydi, o‘zi Parkentda, ijaraga olingan kvartirada yashaydi.
Bu auditoriyalarning har biri mahsulotdan qandaydir qiymat topadi — Anvar aka oilasini mazali, biroz bayramona ham qimmat bo‘lmagan joyda ovqatlantirishni xohlaydi.
Rustam esa har kuni ofisga yetib borgunicha ko‘chadagi taksichilarga manzilni tushuntirib o‘tirmasdan, qulayliklar bilan ishga yetib olishni xohlaydi va buning uchun 3-5 ming so‘m qimmatroq to‘lashga rozi.
MA QANDAY ANIQLASH MUMKIN VA U NIMA UCHUN KERAK?
O‘ylab ko‘ring, siz odamlarga qanday qiymat bera olasiz? Aynan qanday odamlarga?
Hozir bir necha daqiqa vaqtingizni mijozingiz portretini shakllantirishga qarating — u qachon uyg‘onadi, kim bo‘lib ishlaydi, necha yoshda, qancha pul topadi, qayerda nima bilan ovqatlanadi, oilasi bormi va qanday qiziqishlar bilan yashaydi.
Bu savollarga javob berish orqali siz auditoriyangizga chuqurroq sho‘ng‘ib olasiz, unga kommunikatsiyada qayerda, qanday va nima deyishni aniqroq bilib olasiz.
Boshqa maqolalar

04.10.2025
Shirinlik brendlari afsonalari: Brend hikoyalari qanday qilib iste’molchilar qalbini zabt etadi?
Biz qalbimizga ta’sir qiladigan va xotiramizda uzoq saqlanib qoladigan hayajonli hikoyalarni yaxshi ko‘ramiz. Muvaffaqiyatli kompaniyalar buni yaxshi anglashadi va o‘z auditoriyalari bilan chuqur hissiy aloqa o‘rnatish uchun faol ravishda brend hikoyalaridan foydalanishadi. Yaxshi ishlangan brend afsonasi reklama bilan real hayot orasidagi chegarani yo‘qotadi: natijada iste’molchi uni majburiy marketing emas, balki zavq bilan eslanadigan va ulashiladigan qiziqarli voqea sifatida qabul qiladi.

21.08.2025
Tadbirkorcha fikrlash: uni qanday rivojlantirish mumkin va u biznesingizga nima uchun muhim?
Muvaffaqiyatli biznes — bu faqat yaxshi g‘oya yoki sifatli mahsulot emas, balki samarali qaror qabul qilish va tadbirkorcha fikrlashdir. Aynan tadbirkorcha fikrlash sizga maqsadlaringizga tez erishish, xavflarni to‘g‘ri boshqarish va doimiy ravishda rivojlanishga yordam beradi. Ushbu maqolada biz tadbirkorcha fikrlash nima ekanligi, uning qanday xususiyatlarga egaligi va bu fikrlashni qanday rivojlantirish mumkinligini batafsil ko‘rib chiqamiz.

12.08.2025
Biznes uchun taym-menejment: vazifalarni samarali rejalashtirishning 10 usuli
Sizga ham rejalashtirilgan ishlaringiz uchun 24 soat yetarli emasdek tuyuladimi? Zamonaviy hayot sur’ati bizdan maksimal samaradorlik va doimiy ravishda ko‘p vazifalarni bir vaqtda bajarishni talab qiladi. Ideal muvozanatni saqlash qiyin bo‘lib ko‘rinishi mumkin, ammo muvaffaqiyatli tadbirkorlar vaqtni samarali boshqarish orqali bunga erishish mumkinligini yaxshi bilishadi.